Un studiu zilnic

Un studiu zilnic:

Andrei Plesu - Fata catre fata, Intalniri si portrete

Vaclav Havel
"Imi este greu sa accept rolul distribuitorului de speranta; am mai degraba nevoie sa fiu incurajat. Sunt luat drept un om puternic, rezistent, feroce, care nu ezita sa mearga la inchisoare, chiar daca i se ofera alternative mult mai atragatoare. Gandindu-ma la aceasta reputatie, nu pot decat sa surad. In realitate, curajul si perseverenta mea provin mai curand din teama fata de propria mea constiinta, care ma chinuie ori de cate ori gresesc sau mi se pare ca gresesc. Tot eroismul meu de puscarias a rezultat, de fapt, numai din frica si din nesfarsite nelinisti; asemenea unui copil curprins de panica de indata ce se confrunta cu viata, speriat cu anticipatie, nesigur de locul sau in lume, am indurat probabil detentia mai greu decat ar fi indurat-o majoritatea admiratorilor mei. Era de ajuns sa aud pe cineva urland pe vrun coridor <Havel!> ca sa intru in panica. Odata, dupa un astfel de urlet, am tresarit atat de inspaimantat, incat mi-am spart capul izbindu-ma de o fereastra. Cu toate acestea, stiu ca, daca ar fi nevoie, as suporta totul din nou si as reusi sa fac fata..."

Părintele Paulin de la Putna – Iubire, spovedanie şi libertate!


"...Eu sunt cu adevărat eu numai când mă uit în ochii persoanei iubite. Poate că nu am multe să îi spun de fiecare dată, dar prezenţa celuilalt mă arde într-un foc dulce şi răcoritor. Mi-e frică să mă gândesc că ar putea veni clipa pierderii iubirii: nu va mai avea nici un rost viaţa mea! Atingerea mâinii lui mă ridică la ceruri şi mă umple de bucurie. Mă arde până la epuizare şi mă umple de lumina acestui ceresc foc. Cuvântul lui îl sorb cu toată fiinţa mea şi însetez după tăcerea pe care o las să se aştearnă între noi atunci când suntem împreună. Mă simt veşnic doar pentru că iubesc.
Eu nu mai exist decât pentru a iubi. Restul chiar nu contează! Restul nu ţine de mine şi nu are nici o valoare. Vorbesc doar pentru că am a dărui cuvinte de iubire persoanei iubite sau pentru a implora Cerul să mă aşeze şi mai curat în inima iubirii mele. Respir doar între două întâlniri, restul fiind dor, tăcere şi o dulce moarte a aşteptării. Gândurile mele vin doar din iubire şi îşi imaginează o iubire şi mai deplină. Văd persoana iubită în inima mea, în fiecare floare, în fiecare nor, în fiecare chip de copil pe care îl întâlnesc şi o aud în visele cele mai dulci, care nu ar trebuie vreodată să se termine. Paşii mei sunt purtaţi de aceeaşi inimă: a mea şi a persoanei iubite de mine, căci de când ne-am sărutat prima oară nu mai avem două inimi. Atunci am înţeles că exist pentru a iubi. Restul este de domeniul trecutului, undeva ascuns într-un colţ uitat al vieţii mele. Şi mă gândesc cum va fi viaţa alături de iubirea mea, care a fost creată de Dumnezeu exact pentru mine.
Am învăţat să trăiesc de când iubesc, am învăţat ce este veşnicia şi Îi pot mulţumi lui Dumnezeu pentru imensitatea de iubire pe care a revărsat-o în inima mea....
Poate că acestea ar fi câteva dintre gândurile unei iubiri curate, deşi nimeni nu a îndrăznit vreodată să creadă că iubirea poate fi aşternută pe hârtie, că poate fi cuprinsă între săracele noastre cuvinte, care mai mult ascund decât dezvăluie....”

Haha Lung - Stravechea arta a razboiului psihologic, controlul mintii 

Aleister Crowley - Tot ce vedem de simturile noasre si daca ele ne insala?
Dan Brown - Uneori, mintea noastra vede ceea ce-si doreste inima sa fie adevarat. (Angels & Demons)
Lung si Prowant - Vremurile s-au schimbat, dar ochii nostri si felul in care creierul proceseaza informatia, nu.
Carl G. Jung (1964) - "M-a impresionat intotdeauna faptul ca exista un numar surprinzator de mare de indivizi care nu-si folosesc niciodata mintea, daca pot evita acest lucru, si tot atat de multi care-si folosesc mintea, dar intr-un mod uimitor de prostesc. M-a surprins, totodata, sa constat ca multi oameni inteligenti si complet treji traiesc (pe cat iti poti da seama) de parca n-ar fi invatat niciodata sa-si foloseasca organele de simt: nu vad lucrurile din fata ochilor, nu aud cuvintele care le suna in urechi, nu observa lucrurile pe care le ating sau le gusta. Unii traiesc fara a fi constienti de starea propriului corp. Sunt altii care par sa traiasca in cea mai ciudata stare de constiinta, de parca starea la care au ajuns azi e definitiva, fara posibilitatea schimbarii sau ca si cum lumea si psihicul ar fi statice si ar ramane asa pe vecie. Ei par complet lipsiti de imaginatie si se bazeaza in intregime si exclusiv pe perceptiile senzoriale. Intamplarea si posibilitatea nu exista in lumea lor, iar in "azi" nu exista cu adevarat un "maine". Viitorul este doar repetarea trecutului. 
Cicero - Cele sase greseli pe care le comit oamenii: 
1. Parerea ca un om poate beneficia de pe urma zdrobirii altuia. 
2. Inclinatia de a-si face griji cu privire la lucruri pe care nu pot sa le schimbe.
3. Tendinta de a insita ca un lucru anume este "imposibil" pentru simplul motiv ca ei nu-l pot face, ei nu-si pot imagina cum ar putea fi realizat. 
4. Agatarea de motive de mandrie, preferinte si prejudecati triviale. 
5. Faptul ca se opresc din invatat si nu continua sa-si ascuta mintea, indeosebi creandu-si obiceiul de a citi si studia.
6. Incercarile constante si insistente de a-i constrange pe altii sa creada ce cred ei si sa traiasca asa cum traiesc ei. 

Postări populare de pe acest blog

Ascultă-mi vocea

Frunza de artar, partea I

Vis dulce